Aktuell| Zentrale Gleichstellungsbeauftragte
2017 - 2021 Referentin für Gleichstellung, Projektleitung "Gender in der Lehre" FernUniversität in Hagen
2015 - 2021 Stellvertreterin der zentralen Gleichstellungsbeauftragten (wissenschaftlicher Bereich)
2012 - 2016 wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrgebiet Sozialpsychologie an der FernUniversität in Hagen
2005–2011 Studium der Sozialpsychologie/ -anthropologie und der Erziehungswissenschaft (Abschluss: Master of Arts)
Gender in Lehre und Forschung; Gender und Diversität in der Hochschule; Gleichstellung
Barbarino, M.-L., Hilgemann, M., Pinkvoss, K., Sönnichsen, N. (2017). Broschüre "Gender in der Lehre und Genderkompetenz".
Stürmer, S., Ihme, T., Fissler, B., Sonnenberg, K., & Barbarino, M.-L. (2018). Promises of structured relationship building for higher distance education: Evaluating the effects of a virtual fast-friendship procedure. Computer & Education.
Barbarino, M.‐L., & Stürmer, S. (2016). Different origins of xenophile and xenophobic orientations in human personality structure: A theoretical perspective and some preliminary findings. Special Issue on Proactive Behavior Across Group Boundaries. Journal of Social Issues.
Stürmer, S., Rohmann, A., Mazziotta, A., Siem, B., & Barbarino, M.‐L. (2016). Fear of Infection or Justification of Social Exclusion? The Symbolic Exploitation of the Ebola Epidemic. Political Psychology.
Ihme, T. A., Stoessel, K., Barbarino, M.‐L., Fisseler, B., & Stürmer, S. (2016). More than a symbolic gesture: How and why emphasizing diversity on university web sites affects students’ enrollment decisions. Research in Higher Education.
Stoessel, K., Ihme, A. T., Barbarino, M.‐L., Fisseler, B., & Stürmer, S. (2014). Diversity and distance education: Who drops out from academic programs and why? Research in Higher Education.
Diversity Inclusion, Xenophilie, Soziale Ungleichheit