Entrepreneurship Education
Since 1/2021 | Central Equal Opportunity Officer at the University of Wuppertal.
2014–2020 | Professor for entrepreneurship education and executive director of the university-wide research and teaching center for entrepreneurship at the University of Kassel, Germany.
2005–2014 | Staff member at the Institute for Entrepreneurship and Innovation Research (IGIF) at the Bergische Universität Wuppertal, Germany.
2005 | Doctorate at the University of Wuppertal on the topic of Entrepreneurship Education at German Universities.
Before 2005 | Studies and research assistant at the University of Cologne, as well as at the Bergische Universität Wuppertal in the fields of business and vocational education, business didactics, as well as start-up education and didactics.
Entrepreneurship Education
Halbfas, B., Ebbers, I. & Bijedic, T. (Hrsg.) (upcoming): Entrepreneurship Education, Curriculare Zugänge – Kompetenzorientierung – Inhaltsbetrachtung und -anwendung. Wiesbaden: Springer Gabler.
Liszt-Rohlf, V., Halbfas, B. & Baldwin, A. (2023): Decisions, decisions, decisions! -teachability of decisionmaking competence. In: Journal of Entrepreneurship Education, 26 (6), 1-21.
Bührmann A. D., Dobusch, L., Köllen, T., Yildiz, E., Ebbers, I., Halbfas, B., Rastetter D. & Sieben B. (Hrsg.) (2023): Schwerpunktthema: Sagst Du mir, wer ich bin? Praxen der Selbst- und Fremd-Identitätisierung und ihre Folgen. In: Zeitschrift für Diversitätsforschung und -management, 8 (1+2), 4-12.
Halbfas, B., Kurpicz-Briki, M. und Heinemann K. (2021): Diskriminieren digitale Tools der Gründungsberatung und -förderung? Ein interdisziplinärer Forschungszugang. Zeitschrift für Diversitätsforschung und -management 6 (1).
Halbfas, B., Adler, A. & Arich-Gerz, B. (2020): Sprachliche Diskriminierung in der Gründungsberatung: Analyse von E-Mail-Antworten auf einen Geschäftsmodell-Vorschlag. Sprache im Beruf, 3 (1), 18–39.
Adler, A. & Halbfas, B. (2020): Disruptive Blickwinkel auf das junge Forschungsfeld der Gründungsberatung. Zeitschrift für Diversitätsforschung und -management 5 (1), 48–60.
Liszt-Rohlf, V. & Halbfas, B. (2020): Diverse Gründungspersonen? Bildliche Vorstellungen junger Menschen von Gründungspersonen.Zeitschrift für Diversitätsforschung und -management, 5 (1), 88–92.
Halbfas, B. & Liszt-Rohlf. V. (2020): Entwicklungslinien und Perspektiven der Entrepreneurship Education – eine Analyse von Definitionen. In: Bijedic, T., Ebbers, I, Halbfas, B. (Hrsg.). Entrepreneurship Education, Begriff – Theorie – Verständnis. Wiesbaden: Springer Gabler, 3–20.
Adler, A. & Halbfas, B., (2019): Unternehmensgründungsberatung unter der Lupe – die herrschenden Praktiken des Doing Gender. Organisationsberatung, Supervision, Coaching, 26 (1), 21–34.
Websitelink to my Publications