Skip to main content

Prof. Dr. Heike M. Buhl

Professor , Pädagogische Psychologie & Entwicklungspsychologie , Paderborn University

Network Professorship

Educational and Developmental Psychology with focus on gender studies

Research and Practice projects (selection)

Publications (selection)

Buhl, H. M. (2007). Well-being and the child-parent relationship at the transition from university to work life. Journal of Adolescent Research, 22 (5), 550-571.

Buhl, H. M. (2008). Significance of individuation in adult child-parent relationships. Journal of Family Issues, 29 (2), 262-281.

Buhl, H. M. (2008). Ein erweitertes individuationstheoretisches Modell zur Vorhersage der aktuellen und geplanten Unterstützung Erwachsener für ihreEltern. In E. J. Brunner (Hrsg.), Intergenerationelle Transferleistungen in Familien. (Reihe: Aus dem Institut für Erziehungswissenschaft der Friedrich-Schiller-Universität Jena, Edition Paideia, S. 79-99.) Jena: Verlag IKS Garamond. 

Reis, O. & Buhl, H. M. (2008). Individuation during adolescence and emerging adulthood. International Journal of Behavioral Development, 32 (5), 369-371.

Buhl, H. M. (2008). Development of a model describing individuated adult child-parent relationships. International Journal of Behavioral Development, 32 (5), 381-389.

Buhl, H. M., Möller, F., Oebser, M., Stein, F. & Noack, P. (2009). Zusammenhänge zwischen der Fähigkeit zur Perspektivenübernahme und dem Textverstehen im Vor- und Grundschulalter. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 1, 75-90.

Buhl, H. M. (2009). My mother: My best friend? Adults’ relationships with significant others across the lifespan. Journal of Adult Development, 16, 239-249. [DOI 10.1007/s10804-009-9070-2].

Websitelink to my Publications

Keywords

Family Psychology: Intergenerational relationships, support, care
Emerging adulthood
Reading Literaty and Perspective-Taking

Casegroup

Social Sciences