Skip to main content

Elena Niehuis

Scientific Associate, Fachbereich Wirtschaft, Hochschule Bochum - Bochum University of Applied Sciences

Focus of Work

Sustainable Consumption, Sustainable Development, Gender Studies, Marketing, Consumer Research, Personal Values

Research and Practice projects (selection)

Publications (selection)

  • Value Orientations as Predictors for Sustainable Clothing Consumption, Vortrag auf der Macromarketing Conference 2018, 10.07.2018, Leipzig.
  • Gender Specific Values in Sustainable Clothing Consumption, Vortrag auf der SCORAI, 28.06.2018, Kopenhagen.
  • Gender und Werte. Potenziale für den nachhaltigen Konsum? Vortrag auf der Jahrestagung der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten, 10.11.2017, Köln.
  • Fast or Sustainable Fashion? The Intersection of Values and Gender as Triggers of Consumer Motivation. Posterpräsentation auf der 43. EMAC Conference - Leaving Footprints (S. 33), European Marketing Academy, Mai 2017.
  • Wallaschkowski, S. & Niehuis, E. (2017): Digitaler Konsum. In: Stengel, O./van Looy, A. & Wallaschkowski, S. (Hrsg.): Digitalzeitalter – Digitalgesellschaft. Das Ende des Industriezeitalters und der Beginn einer neuen Epoche, Springer Verlag, S. 109-139.

Casegroup

Law and Economics