Skip to main content

Elena Niehuis

Scientific Associate, Fachbereich Wirtschaft, Hochschule Bochum - Bochum University of Applied Sciences

Focus of Work

Sustainable Consumption, Sustainable Development, Gender Studies, Marketing, Consumer Research, Personal Values

Research and Practice projects (selection)

Publications (selection)

Value Orientations as Predictors for Sustainable Clothing Consumption, Vortrag auf der Macromarketing Conference 2018, 10.07.2018, Leipzig.

Gender Specific Values in Sustainable Clothing Consumption, Vortrag auf der SCORAI, 28.06.2018, Kopenhagen.

Gender und Werte. Potenziale für den nachhaltigen Konsum? Vortrag auf der Jahrestagung der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten, 10.11.2017, Köln.

Fast or Sustainable Fashion? The Intersection of Values and Gender as Triggers of Consumer Motivation. Posterpräsentation auf der 43. EMAC Conference - Leaving Footprints (S. 33), European Marketing Academy, Mai 2017.

Wallaschkowski, S. & Niehuis, E. (2017): Digitaler Konsum. In: Stengel, O./van Looy, A. & Wallaschkowski, S. (Hrsg.): Digitalzeitalter – Digitalgesellschaft. Das Ende des Industriezeitalters und der Beginn einer neuen Epoche, Springer Verlag, S. 109–139.

Casegroup

Law and Economics