Since 2009 | Manager of the Center of Gender Studies (ZG) of the University of Paderborn.
1995–2001 | Studies in educational science with the subsidiary subjects psychology and sociology as well as a main focus in women’s studies at the University of Paderborn. 2001 Diploma in educational science.
2001–2007 | Academic employee at the University of Paderborn, Institute for educational science, focus: general educational science/Vocational Pedagogics.
2007–2009 | scientific commissioner for the conception of a Center for gender studies at the University of Paderborn, Faculty of Cultural Studies. 2008 PhD. 2011 first state examination in the school subject education and art.
Forster, Edgar; Rendtorff, Barbara und Mahs, Claudia (Hrsg.): Jungenpädagogik im Widerstreit. Kohlhammer 2011.
Rendtorff, Barbara; Mahs, Claudia und Wecker, Verena (Hrsg.): Geschlechterforschung. Theorien, Themen und Thesen zur Einführung. Kohlhammer 2011.
Rendtorff, Barbara; Riegraf, Birgit und Mahs, Claudia (Hrsg.): 40 Jahre Feministische Debatten. Beltz Verlag 2014.
Mahs, Claudia, Rendtorff, Barbara und Warmuth, Anne-Dorothee (Hrsg.): Betonen – Ignorieren – Gegensteuern? Zum pädagogischen Umgang mit Geschlechtstypiken. Beltz Verlag 2015.
Rendtorff, Barbara; Riegraf, Birgit; Mahs, Claudia und für die FG-Gender Schröttle, Monika (Hrsg.): Erkenntnis, Wissen, Intervention - Geschlechterwissenschaftliche Perspektiven. Beltz Verlag 2015.
Mahs, Claudia; Rieske, Thomas Viola und Rendtorff, Barbara: Erziehung, Gewalt, Sexualität – Zum Verhältnis von Geschlecht und Gewalt in Erziehung und Bildung. Barbara Budrich 2016
Langer, Antje; Mahs, Claudia und Rendtorff, Barbara (Hrsg.): Weiblichkeit – Ansätze zur Theoretisierung. Jahrbuch Frauen- und Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft. Barbara Budrich 2018
Mahs, Claudia; Riegraf, Birgit und Rendtorff, Barbara: Struktur und Dynamik – Un/Gleichzeitigkeiten im Geschlechterverhältnis. Springer VS 2019
Rendtorff, Barbara; Mahs, Claudia und Warmuth, Anne: Geschlechterverwirrungen. Was wir wissen, was wir glauben und was nicht stimmt. Campus 2020
Gender studies, gender research, educational science, childhood